Thursday, August 23, 2007

Sketchbook 2007 08 23

Setelah serbuan tenggat dan edisi khusus, akhirnya saya bisa meng-upload gambar lagi.

Untuk gambar dengan background hijau, saya kurang suka hasilnya. Dengan menggunakan akrilik, hasilnya tidak seperti yang saya harapkan. Kemungkinan besar tehnik yang saya pergunakan salah. Lagipula, saya tidak terlalu suka dengan media yang memboroskan banyak bahan. Bentuk yang tidak karuan terjadi karena saya membiarkan tangan saya yang mengambil kendali, bukan pikiran saya. Biar begitu, tetap saja menyenangkan.

After burst of deadlines and special issues, I eventually could upload my sketches again.

I don't really like the drawing with the green background. Using acrylic, the finished drawing doesn't fit my expectation. I believe that I didn't apply the correct method. And I also don't like using a large amount of paint, kinda wasting though. Distorted shape on that drawing resulted from letting my hand to took command, not my mind. It was always fun.







No comments: